Saturday, December 14, 2013

Miliki rambut yang sihat, lebat, lembut...petua tradisi & Shaklee

idea entri ni di taip sebenarnya mengenangkan pertanyaan en suami yang tanya, rambut dia kejap aje panjang, baru 2-3 hari lepas gunting. hehe..apa yang wana jawab.. " agaknya sebab abang buat pelaburan hari2, tu yang subur dia tumbuh "...hehehe.. ade orang tua2 yang cakap kalau buat "pelaburan" hari2 rambut cepat panjang...hummm.



ok, mari kita tengok apa lagi petua2 untuk lebatkan rambut ni ye..macam entri yang lepas, kita dah bincang tentang Rambut gugur. So hari ni untuk nak melebatkan pulak.

Apa kata PETUA orang2 kita??



  • PATI SANTAN. Pati santan kelapa adalah bahan penting dalam usaha untuk melebatkan rambut secara tradisional. 

    Untuk mendapatkan pati santan, ambil kelapa parut dari sebiji kelapa tua. Masukkan sedikit air suam pada kelapa parut tadi dan buat sekali perahan kemudian buang hampasnya. 

    Basahkan rambut anda dahulu dan lumurkan pati santan seluruh kepala sehingga ke akar rambut. Bungkus kepala dengan tuala bersih dan kering selama setengah jam. Kemudian bilas keseluruhan kepala anda dengan air suam.

    Amalkan petua ini 2-3 kali seminggu. in shaa Allah
  • kalau baby, dewasa pun boleh pakai..sapu kan kepala dari akar ke hujung rambut secara keseluruhan dengan minyak zaitun. Kalau Maisarah, wana pakaikan Minyak Zaitun Safi sebab rambut dia kerinting, kalau tak rapikan nanti kembang setaman la jawabnya :)

Apa yang SHAKLEE dapat membantu??


Prosante SHAKLEE ni BEBAS KIMIA & SANGAT SELAMAT untuk digunakan

Long Lasting Finishing Spray
  • memastikan gaya rambut tak berubah
  • perlindungan UV
  • menguruskan rambut terutama yang kerinting agar tak mudah kusut
Revitalizing Shampoo
  • melicinkan kutikel rambut dan melebatkan rambut
  • pembersih yang lembut
  • menyegarkan dan seimbangkan kulit kepala agar tak terlalu lembap atau kering
Purifying Shampoo
  • membersih secara menyeluruh, singkirkan bahan2 cemar yang berada pada rambut
  • kekalkan keseimbangan lipid, dan kelembapan semulajadi,tak melunturkan warna rambut
  • mengawal lapisan kulit kepala yang sihat & elak kelemumur
Replenishing Conditioner
  • perapi dan pelembap yang pekat bagi rambut berkilat dan lembut
  • perbaiki kerosakan pada permukaan rambut, perbaiki hujung rambut yang bercabang
  • kuatkan rambut
Nourishing Scalp Treatment
  • selesaikan semua masalah rambut dengan serum yang mudah serap bagi melancarkan peredaran, melawan kekotoran atau pencemaran pada rambut, serta membekalkan khasiat kepada kulit kepala.
  • foumula tanpa bilas, menjadikannya mudah, tidak melekit atau berminyak.

Keperluan rangkaian ni adalah mengikut masalahnya:

Masalah KEGUGURAN RAMBUT
  1. Revitalizing Shampoo
  2. Lightweight conditioner
  3. nourishing scalp treatmen
(set2 atas ni boleh digunakan untuk kegunaan HARIAN)

Masalah KELEMUMUR (boleh juga untuk masalah rambut bercabang, rambut rosak, rambut berminyak)
  1. Purifying Shampoo
  2. Replenishing Conditioner
  3. Nourishing Scalp treatment
(set ni untk kegunaan 1-2 kali seminggu)



TERUS HUBUNGI SAYA, SID ANDA YANG CERIA
nurazwana zakaria SHAKLEE ID 918791
0199904429 sms/whatsapp/Line
tulipcomey@gmail.com