Thursday, December 12, 2013

Khasiat Vitamin C Shaklee

Sebut aje Shaklee..ramai yang cakap mahal, belum terfikir nak beli vitamin mahal2, yela, tu semua hak & bajet anda untuk memilih. Bagi wana, berbaloi beli vitamin Shaklee ni sebab penggunaan 1 bekasnya lama dan banyak khasiat. Kalau untuk barang-barang kosmetik ada yang boleh berhabis sehingga ratusan atau ribuan ringgit, takkan la vitamin yang ada harganya TAK SAMPAI RM 100 tak dapat beli. kan? tepuk dada tanya diri :)

petang2 ni nak bercerita tentang khasiat VITAMIN C SHAKLEE (sustained release vit-C plus). 1 botol tu untuk penggunaan 6 bulan!! WOW!! memang jimat!!



antara khasiat UTAMA:

  • Membentuk Kolagen - Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen ialah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. 
  • Memperbaiki Simptom Pendarahan - Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, lambat pulih dari kecederaan, kulit kering, ruam dan kulit kasar.
  • Meningkatkan sistem pertahanan badan - Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, pertingkatkan pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, juga mengurangkan simptom selsema.
  • Membantu mengelakkan kanser - Ia satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa dan mampu meningkatkan inteferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh dgn berkesan.
  • Kecantikan Kulit - Pengambilan Vitamin C setiap hari akan membantu anda dapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukkan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat. (BONUS untuk customer yang beli dengan wana : resipi MASKER Vit C)
  • Memperbaiki Insomnia - memperbaiki insomnia, stress dan masalah mental seperti keresahan.
  • Mengekalkan kolestrol sihat - mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalang pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi.

No comments:

Post a Comment