Friday, January 17, 2014

CABARAN DAY 29 (ENTRI 2) Menjana pendapatan dari rumah

ada suri rumah yang rasa down sebab, bila orang atau saudara tanya kerja apa sekarang?? hakikatnya mentaliti sesetengah manusia memandang kepada pekerjaan untuk mendapat pendapatan. Ramai yang tak menyedari, bahawa suri rumah juga boleh menjana pendapatan dari rumah dan pendapatan mereka mungkin LEBIH berbanding anda yang bekerja di luar. :) 

bercakap macam gah bunyi nya, tapi itulah hakikatnya. Macam mana? bukan hanya bergoyang kaki, tapi manfaat kan segala medium untuk ber bisnes dari rumah. Orang tak tahu kita ber biz ni, dan mungkin tak nampak tapi anda mampu menjana pendapatan hingga melebihi 5 angka. Semua itu tak mustahil kerana ramai WAHM (work at home moms) berjaya menjadi usahawan. 

Selepas tamat contract mengajar baru ni, wana memang rasminya bergelar WAHM hingga ke hari ni, sementara nak sambung phd. mula2 dulu sebelum ber online biz ni rasa down & stress juga bila saudara tanya tak kerja ke? yela sebab time tu dapat habes research master.

hampir 4 tahun ber online biz (mamamaisarah boutique), jadi part time-full time lecturer, jadi cikgu ganti, tambah lagi menjadi SID Shaklee, wana BERBANGGA dengan biz wana kerana alhamdulillah rezeki sentiasa ada dan tak pernah putus. Alhamdulillah.alhamdulillah. kelengkapan rumah, untuk anak2, reward untuk diri, dapat menyokong suami menjana pendapatan, dapat membantu mak ayah. Alhamdulillah.

Segalanya bermula daripada basic, pada peringkat permulaan kita kena berusaha keras, seperti entri wana tentang kejayaan sebelum ni.. "suatu kepayahan dan kesulitan kunci kepada kejayaan"


Khas buat anda2, tak kira suri rumah/pelajar/pekerja/lelaki/wanita/gadis yang ingin menjana pendapatan anda & keluarga boleh sahaja hubungi saya 

Nurazwana zakaria 0199904429 (sms/whatsapp) / 0129220685 (sms)
Shaklee ID 918791
tulipcomey@gmail.com

macam mana nak jadi ahli Shaklee? Klik SINI






No comments:

Post a Comment