Saturday, January 4, 2014

CABARAN DAY 16 (entri 2) Tips Naikkan Berat Untuk Kanak-kanak Dan Dewasa



ok, akhir-akhir ni ramai juga yang pm wana atau tercari2 set untuk tambah berat badan. Ramai juga ya yang kurus, ada yang underweight.. Dalam entri yang lepas, wana ada bercerita tentang KURUS NAK BERISI (klik link ni ya).


SET TAMBAH BERAT BADAN Shaklee
**untuk dewasa: Meal Shakes + vitalea + B complex
**untuk kanak-kanak: Meal Shakes

Dalam entri ni , Wana nak berkongsi untuk yang kurus nak naikkan berat badan.
  1. Makan lebih kerap (Bila berbadan kurus ni, seseorang tu lebih cepat kenyang. Makan 5-6 kali dengan kadar yang sikit lebih baik berbanding 2-3 kali dalam kuantiti yang banyak).
  2. pilih makanan yang kaya gizi ( Pilih makanan yang kaya gizi contohnya roti gandum, pasta, cereal, buah-buahan dan sayur-sayuran, produk tenusu rendah lemak, sumber protein rendah lemak, kacang-kancang).
  3. Consume minuman Smoothies dan shakes (ha..ni BONUS untuk customer yang shop Shaklee dengan wana..BONUS RESIPI) Jangan minuman bergas, kopi dan minuman yang mengandungi sedikit kandungan kalori dan rendah gizinya. Sebaliknya minum Smoothies dan Shakes yang lebih sihat, terutama yang dibuat dengan susu rendah lemak dan jus.
  4. Tambahkan makanan ringan yang padat kalori. Contohnya sandwich dengan keju, sandwich dengan hirisan sayur-sayuran, sandwich dengan daging).
  5. Tambah lebih banyak kalori dalam makanan seharian. Contohnya Sup dan telur dadar, susu tanpa lemak).
  6. Mengawasi penggunaan gula dan lemak. Walaupun anda kurus, tapi perlu dijaga pengambilan kedua-dua items yang dinyatakan. Perlu dikawal juga pola makanan dengan menyediakan nutrisi rendah gula dan lemak seperti yogurt, pie buah.
  7. Olahraga/bersenam. Perlu diingatkan walau anda kurus, badan sederhana, atau gemuk..anda perlu bersenam..bagi yang kurus, bersenam dapat membentuk otot-otot tubuh, meningkatkan nafsu makan sehingga dapat membantu menaikkan berat badan.



WANA
ID918791
0199904429
tulipcomey@gmail.com