Friday, January 3, 2014

CABARAN DAY 15 (ENTRI 2 ) Shaklee HALAL??

Mencari yang HALAL itu wajib ke atas kita.

SABDA Rasulullah SAW: “Mencari yang halal itu adalah wajib bagi setiap umat Islam.” (Riwayat Ibnu Abdil-Barr)

Firman Allah SWT: “Wahai sekalian manusia! Makanlah dari apa yang ada di bumi, yang halal lagi baik dan janganlah kamu ikut jejak langkah syaitan, kerana sesungguhnya syaitan itu ialah musuh yang terang nyata bagi kamu.” (Surah Al-Baqarah, 168) 

Islam merupakan agama yang sangat menjaga keselamatan, kesihatan dan kehidupan umatnya melalui penjagaan makanan, minuman dan produk yang halal. Perlu diingat, makanan dan minuman halal bukan sekadar menjaga kesihatan fizikal atau jasmani, malah ia dapat menjaga kesihatan rohani dan jiwa. 

Halal sesuatu makanan dan minuman atau produk itu bergantung kepada sumbernya dan bahan mentah yang digunakan.Malah berdasarkan hukum syarak, cara memprosesnya atau membuatnya juga hendaklah dipastikan ia dikendali dengan cara bersih, suci dan halal. 

Berbalik kita kepada topik entri hari ni, HALAL ke SHAKLEE ni?? ye betul Shaklee ni asalnya dari US. Pada wana, sesuatu produk yang diimport akan melalui kastam dan semestinya JAKIM akan memainkan peranan dalam mengiktiraf atau memberi sijil halal kepada produk tersebut melalui kajian produk yang terperinci. Jadi HALAL ke Shaklee ni? Jawapannya HALAL.





Alhamdulillah, jadi anda tak perlu ragu-ragu untuk consume Shaklee ni ye. :)


SHAKLEE HALAL, SIHAT, SELAMAT, CANTIK & in shaa Allah BAHAGIA

saya SID anda yang ceria
NURAZWANA ZAKARIA
Shaklee ID 918791
0199904429
tulipcomey@gmail.com





No comments:

Post a Comment