Monday, November 18, 2013

kurus nya saya...owh tidakkkkk!!




Bukan hanya orang yang berisi je sibuk nak turunkan berat badan, orang yang kurus pun sibuk nak naikkan berat. Kat FB wana ada share tentang slimming set, ada yang inbox tanya untuk slimming je ke?? untuk yang terlalu kurus nak naikkan berat badan ada tak?? ok, kita tinggalkan kejap dunia slimming, kita ke dunia weight gain.


Kesian juga ye bila difikirkan orang yang kurus ni..dah makan macam2, makan macam bukit, tapi berat tak juga naik.




ada yang bagitau wana, kurus sangat pun xcantik, walaupun boleh muat semua baju2 cantik kat mall tapi tak ada shape, lurus aja..tu cakap2 sahabat2 wana. Ada yang cakap, ala..tak yah bimbang..nanti dah kahwin confirm berisi, dah bersalin confirm punya. Tapi ada je kan, orang yang dah kahwin, badan still tak berubah. ada pulak yang akan menjawab, dah genetik dia macam tu.hehehe..macam2 jawapan & persoalan serta andaian.


Terdapat beberapa faktor yang secara logiknya, mengapa berat badan anda tak naik2:
  • makanan yang anda ambil/makan tidak sempat diproses sepenuhnya atau nutrien nya tak 100% sempat digunakan oleh tubuh berikutan kadar metabolisma badan yang tinggi. 
  • pengambilan makanan yang sedikit (ada yang makan sikit aje dah kenyang). Perut dah jadi automatik tak terima kuantiti yang lebih daripada rutin kebiasaan yang makan sedikit.


Apa yang Shaklee boleh membantu merealisasikan impian Si Kurus mahu bertukar menjadi Si Cantik yang mempunyai BERAT BADAN IDEAL??


Kombinasi MEAL SHAKES + B COMPLEX + VITALEA dapat membantu.

MEAL SHAKES : membekalkan 35% atau lebih nilai harian bagi 19 vitamin dan mineral yang penting. Sumber yang kaya kalsium, fiber dan protein. Supplement yang penting untuk menambah selera makan.Walaupun anda kurang makan, meal shakes ini akan membantu memberi tenaga.



VITALEA: membekalkan 23 jenis vitamin yang penting serta mineral yang perlu. Merupakan multivitamin serta iron yang sangat penting untuk pembentukan darah dan sel. Khasiatnya mencantikkan wajah, kuku yang licin, akar rambut yang kuat, membantu mencegah tiroid@beguk yang disebabkan oleh kekurangan iodin, memberi rasa bertenaga dan tak lesu, kulit sentiasa tegang, elak pitam dan pening.



B COMPLEX SHAKLEE : mengandungi 8 jenis vitamin B yang penting untuk badan. Merupakan vitamin kesihatan yang menyeluruh, mengawal metabolisma, anti stress, membantu meningkatkan pertahanan badan, untuk kecantikan kulit, mengurangkan rasa letih.



Hubungi saya,
Nurazwana Zakaria
SHAKLEE ID 918791
0199904429
tulipcomey@gmail.com







No comments:

Post a Comment