Thursday, July 3, 2014

Tips Sentiasa Segar Semasa Mengandung Di Bulan Ramadhan


Kalau sebelum ni kita bercerita tentang pemakanan ibu mengandung, kali ni nak story pula tentang Tips Sentiasa Segar Semasa Mengandung Di Bulan Ramadhan.

ha..ibu-ibu hamil pasti nak nampak segar dan berseri-seri ye, tak tunggu make up bagai. Wana dulu, time pregnant memang tinggalkan segala make up dan macam malas nak tampal-tampal kat muka.heee..time pregnant tu betul-betul muka semulajadi..chewahh.

ok, terus sahaja kepada Tips nya

Tips Sentiasa Segar Semasa Mengandung Di Bulan Ramadhan



  • Mengambil makanan yang berzat sama ada ketika berbuka ataupun bersahur. Walaupun dengan juadah yang sederhana, yang penting mesti cukup lima unsur zat lengkap seperti protein, lemak, karbohidrat, vitamin dan mineral.
  • Berusaha untuk mencegah kekeringan/kesan kekurangan air/dehidrasi dengan banyakkan minum air putih pada malam hari. 
  • Pada ketika berbuka, mulakan dengan makanan atau minuman yang hangat dan sederhana manis seperti milo, susu. JANGAN minum minuman yang mengandungi soda kerana mendatangkan kesan buruk kepada perut.
  • JANGAN minum minuman yang sejuk atau ber ais.Perut yang kosong kerap kembung jika kita berbuka dengan minuman yang dingin/sejuk/ber ais.
  • Berehat dalam lingkungan sejam sebelum menjamu hidangan berbuka. Tujuannya untuk memberi keseimbangan kepada sistem pencernaan kita. 
  • JANGAN ambil makanan dengan berlebihan atau yang mengandungi kandungan garam yang tinggi seperti telur dan ikan masin.
  • Makan lah dengan perlahan ketika berbuka puasa agar perut tidak mengejut, juga untuk meringankan penghadaman. Kunyah lah dengan baik.
  • Agar kita mampu menahan lapar, ibu-ibu boleh mengambil hidangan yang kaya serat kerana tubuh kita mengambil masa yang lama untuk menghadam makanan yang kaya serat.
  • Anda juga boleh menyediakan makanan yang mengandungi vitamin dan mineral serta menyediakan makanan tambahan/supplement agar badan sentiasa segar dan bertenaga sepanjang hari.
Alternatif Shaklee untuk Ibu hamil kekal segar dan bertenaga sepanjang Ramadhan ialah dengan mengamalkan SET MIGHTY 3 GEMS yang terdiri daripada kombinasi mantap ESP, Performance Drink dan Meal Shakes. 

Ketiga-tiga kombinasi HEBAT ini, TERBUKTI membantu bukan sahaja ibu-ibu malah seisi keluarga dari segi tenaga, kesihatan dalaman, pertahanan badan, bantu mengelakkan dehidrasi, rasa segar, kulit lembap dan tak kering, pelawasan lancar, kaya serat.


Jika anda berminat untuk dapatkan SET MIGHTY 3 GEMS, anda boleh KLIK SINI   dan boleh terus order :)


Untuk keterangan lanjut, boleh terus hubungi 

wana
ID918791
sms/whatsapp 0199904429/ email tulipcomey@gmail.com



No comments:

Post a Comment