Tuesday, September 9, 2014

Kisah kehamilan Wana Dan Shaklee




Alhamdulillah hari masuk minggu ke 7 usia kehamilan wana :) alhamdulillah untuk segala rezeki dari Allah. Jadi malam ni satu entri yang santai dari wana tentang kisah kehamilan wana dan Shaklee.

Alhamdulillah diberi peluang lagi sekali untuk merasai nikmat mengandung. Kali ni agak berbeza rasanya berbanding dengan masa mengandungkan Maisarah dulu. Kalau Maisarah dulu, alhamdulillah wana tiada sebarang alahan mahupun rasa loya. Tapi kali ni wana kerap rasa mual dan loya, kulit kering dan menggelupas, jerawat pun gemar mengintai dari tirai muka..huhuhu..rasa malas yang amat untuk mencuci muka. Cuci muka kat sini cuci dengan facial foam tu ye.

Itu kelainan yang ketara wana rasa yang membezakan masa mengandungkan Maisarah dan second baby ni. Tapi kalau bercakap soal TENAGA, memang EXTRA tenaga. Alhamdulillah. Cergas, memasak, buat kerja rutin, memanjat dengan sopan. Memang Super Power betul tenaganya. 

Biasa kita dengar orang yang mual, rasa nak loya ni asyik berbaring kan?? ni wana jadi lebih aktif, jangan diikutkan sangat rasa loya tu. agak2 rasa loya dan mual, kemam chewable vita c plus yang Maisarah punye...hehehhe..kalau dulu mama kurang suka rasanya sebab masam sangat tapi maisarah relax je consume ni. Tapi sekarang rasa masam masam manis yang best. Mungkin sebab lidah wana kelat dicampur dengan rasa mual tu.

Lagi teman tenaga wana, B complex dan Vitalea (multivitamin), ha..yang ni memang wajib wana consume. Time pregnant kan Maisarah dulu, time check up yang pertama aje cantik hb wana, yang lain terus low..huhu..tapi kali ni, in shaa Allah wana xperlu risau lagi dengan izin Allah, vitalea ni membantu ramai ibu2 yang mengalami masalah hb low ni dah bacaannya maintain cantik.

Ada sekali dua terlupa nak consume B comp dan vitalea lepas breakfast, wana consume lepas dinner, dinner wana around 7 pm. Dekat nak tidur tu pulak, wana consume ostematrix. Wana perlu pastikan bekalan calsium dan segala zat mencukupi bagi menampung keperluan diri wana dan bayi dalam kandungan.

Setiap ibu mahukan yang terbaik. Tapi macam mana kita pilih yang terbaik itu menjadi sebahagian daripada kita? Kalau masa pregnant kan Maisarah, wana belum berkenalan dengan Shaklee tapi buat anakanda kedua kami ni, sepenuhnya wana consume Shaklee. Alhamdulillah Shaklee TERBAIK buat kami sekeluarga.

Shaklee, TERBAIK buat seisi keluarga

Mama Wana
ID918791
01116866987 / 0199904429 (sms/whatsapp)
tulipcomey@gmail.com



No comments:

Post a Comment