Sunday, February 23, 2014

coret-coret wanita dan kebahagiaan

entri ni pun satu bentuk pengkongsian wana tentang wanita terutama kaum ibu dan kebahagiaan bersama husband masing-masing. Dalam sibuk melayan telatah anak, suami juga jangan kita lupakan. Bersiap la dan tampil cantik di hadapan mereka. Jangan la mentang-mentang duduk rumah..ha..hari-hari pakai baju kelawar..heee..pakai kemas-kemas dan sopan tapi tetap menarik. mengejar pahala kan :) tapi jangan pulak ter over ye.

Seiring dengan usia yang makin meningkat, amat la penting bagi kita kaum ibu dan wanita menjaga tahap kesihatan dan kecantikan. kena vogue walaupun dah berusia. vogue kat sini bukan bermaksud kena tampil dengan pakaian 'orang-orang muda', make up yang tebal2..sudah2 la, zaman kita dah berlalu.Pakai make up yang nipis-nipis atau tampak semulajadi sudah :)

Mesti ada yang fikir..owhh, kalau macam tu kena la ke spa..manjakan diri, ke saloon untuk set up rambut dan penampilan. Tiada halangan bagi yang berkemampuan tapi semua tu mesti lah kena dengan tujuan nya. "aku nak tampil cantik buat suami ku..aku nak jadi yang terbaik buat suami ku kerana Allah". Kalau anda tak yakin dengan tempat-tempat kat luar, mungkin bercampur gaul dan akan mendedahkan aurat anda, anda boleh bawa spa, saloon tu ke rumah anda.

Apa pulak maksud dia ni?? mesti ada yang terfikir gitu kan?

Ni la wana nak story tentang bawa spa, saloon ke rumah ni. macam mana? ha..dengan Vitamin Kecantikan Shaklee.


nak story sikit la, baru-baru ni ada yang pm wana nak tau details tentang Vitamin C Shaklee. wana pun explain..kemudian wana bukak la cerita..selain daripada telan, akak juga boleh buat masker dengan vitamin C ni.. customer " biar betul?? tak pernah saya dengar vitamin boleh di buat masker "..betul kak, itu la keistimewaannya. saya sendiri buat masker dari vitamin C ni :) kata customer ni.. " ni dah sangat bagus, dah la tahan lama 1 botol 6 bulan" memang mesti grab :)


ha..tengok ni customer wana yang excited dengan masker vitamin C :)

ha..tu baru tentang vitamin C, antara vitamin kecantikan yang lain
  • B complex (kulit jadi lembap, jerawat lesap tak naik naik..heee, parut2 menghilangkan diri)
  • ESP ( ni i like..kulit gebu, cantik luaran & dalaman memang sangat di cadangkan..bila dah cuba anda tau la apa maksud wana ni, parut2 pudar dah hilang)
  • Alfalfa complex (ni kacip fatimah moden, selain tu sangat banyak khasiat untuk detox, untuk kebahagiaan, kesihatan, nak slim, milk booster ~ ha..yang ni boleh buat scrub tau)
  • Sustained release vita C plus (pemerah pipi semulajadi..kulit lembap, blush2, pejal, gebu) [ ni yang kita bincang kat atas]
  • Vitamin E (hilang parut, kulit WOW)
  • VIVIX (kulit muda remaja, awet muda, bagus untuk kesihatan & kecantikan)
  • GLA complex (bibir yang merah fresh semulajadi, kulit lembut halus, cantik tanpa parut jerawat & jerawat)
  • Collagen powder Shaklee ( yang ni memang terasa kesannya..ada yang baru consume 5 sachets dah rasai perubahan kulit yang best..boleh di minum & di buat masker. 
tu antara perkongsian gambaran secara ringkas. Secara penuhnya, setiap vitamin ni sangat banyak khasiatnya yang tersendiri.









No comments:

Post a Comment